Máša Agency – „akce jako zážitek“ Úspěšná pardubická eventová firma je na trhu právě 20 let

Rozhovor s Radkem Mašíkem, spolumajitelem eventové agentury Máša Agency.

 

Koncerty, plesy, večírky, konference, divadla, dostihy, sportovní akce, svatby… Světla ramp, hlasitá hudba, ruch, rámus, adrenalin, lidé, mnoho lidí, emoce, nadšení, dámské róby, řev motorů, dusot koní, jásající davy, hodující lidé, setkávání se „z očí do očí“, party stany, hostesky, nezapomenutelné zážitky… Tak toto vše Vám na klíč zajistí eventová a marketingová agentura s 20letou tradicí – Máša Agency, když je normální „potkávací“ doba.  A NAJEDNOU KLID, NIC…

 

Agentura zatáhla za brzdu, … nedobrovolně…

Pořádali na 150 akcí ročně, tak to už je pěkný kolotoč lidských událostí a společenského dění. V loňském roce na jaře museli přibrzdit kvůli pandemii, ale kupodivu velké množství sjednaných akcí se jim podařilo od léta do podzimu zvládnout. Získali 80 % tržeb roku 2019. Dá se zhodnotit, že loňský rok se vcelku povedl. Stihli několik konferencí a firemních eventů. Uspořádali také sérii koncertů muzikálů Noc na Karlštejně. S ním putovali po českých hradech a zámcích, aby hercům postavili jeviště a divákům hlediště a zajistili ozvučení a vše kolem. Pan Radek Mašík to komentuje: „Jsme trošku jako „cirkus na kolečkách“. Přijedeme, postavíme, odehrajeme, zbouráme a jedeme dál.“ Jejich poslední akcí bylo spolupořádání Zlaté přilby a pak už druhý den KONEC.

 

Od října 2020 dodnes skoro NIC…

Jistě jim ten ruch a akce chybí. Zkoušejí realitu nahradit online produkcí. Otevřeli virtuální studio v Pardubicích. Prostor je vybavený jako televizní studio s velkou LED obrazovkou, s možností realizovat kompletní virtuální akce a přenášet na internet. Uspořádali 4 menší akce. Účast na online konferencích je slabší, klienti na tento druh komunikace nejsou zvyklí a není pro ně příjemný.  Pan Radek Mašík, jednatel firmy, na to říká: „Lidé se chtějí potkávat. Chybí večírky, kde se uvidí face to face, dát si na baru toho panáka… Setkávání s partnery ve firmách virtuálním světem nenahradíte. Je to pouze cesta, než se vše opět otevře.“

 

O co přišli

Přišli o plesy a vánoční večírky, ty jsou nenávratně ztracené. Nějaké „plesání“ v létě už nikoho nezajímá, plesat v červnu, to už není ono. Osm plesů včetně slavného na Žofíně v Praze zmizelo v propadlišti covidu. Neuspořádali ani jejich Dopravní stan na Velké Pardubické, ani tradiční rozsáhlé třídenní Městské slavnosti města Pardubice. Finanční ztráty jsou velké.

Co plánují

Snaží se myslet „jako kdyby se nic nedělo“ kolem pandemie. Připravují na léto například fotbalový festival, další tour Noci na Karlštejně a několik firemních akcí. Nemohou nic ponechat náhodě. Pokud by se případně mohli akce konat, příprava musí začít s velkým předstihem. Dále chystají akce s hybridní účastí. Co tím myslí? „Část diváků v určitém povoleném množství by přišla na akci fyzicky a ostatní zájemci by vše sledovali online. Připravujme se i na možnost, že diváci budou muset být před akcemi testováni na covid. Vláda nám nedává možnost vidiny, že se to uvolní, tak se snažíme být připraveni na cokoli. Bohužel ani vstupenky se v současné době moc neprodávají. Lidé nevědí, co bude.“ Virtuální setkávání je pro firmy alternativou. Šetří se čas lidí, nemusí nikam cestovat, šetří se peníze za dopravu, za pronájem prostor, za občerstvení, za ubytování. Je to možnost i pro budoucnost, až se zase budeme moct volně potkávat. Ale není to komfortní pro každého a nedá se tak uskutečnit každá událost.

Autokino, lepší než žádné kino

„I v této divné době je potřeba být optimista, neztrácet naději, vymýšlet nové, nečekat na pomoc státu a spoléhat se co nejvíce na sebe. Je to práce pro lidi a pro kulturu“, komentuje majitel. A tato strategie nastartovala vznik nápadu s autokinem na pardubickém závodišti v Pardubicích. Obrovská led obrazovka přivítala první návštěvníky v jejich autech na jaře loňského roku. Radek Mašík pokračuje: “Vstupné 250 Kč za auto, to nám nedokázalo samozřejmě nahradit všechny ty akce. Ale máme náplň práce pro naše kmenové zaměstnance. Rozvíjíme spolupráci s partnery, a to je to hlavní. V něčem smysluplně pokračovat, a přitom plánovat a vymýšlet nové, až se vše vrátí do normálu. Jaro zafungovalo, ale i autokino je jen náhražkou. V létě samozřejmě už zase autokino přestalo táhnout, když se otevřela normální a letní kina. Až zase na podzim jsme se k produkci filmů vrátili. A měli jsme nápad i s přenosem hokejových utkání, a to má velký ohlas.“

 

Co říci na závěr, proč o agentuře píšeme?

Máša Agency je rovněž marketingovou firmou. Zajistí vám vše od A do Z. Umějí toho hodně. „Jde především o náš osobní přistup ke každé akci, každému klientovi a nabídnout mu full servis od vizitky až po velkou akci“, dodává spolumajitel Radek Mašík.

Vybrali jsme je jako další příklad dobré praxe. Jako ukázku toho, jak se držet nad vodou, když břeh je ještě hodně daleko…

 

Příklad dobré praxe

Naše organizace pomáhá podnikatelům v kterékoli fázi jejich rozvoje. Tento příběh může být inspirací i pro začínající podnikatele, protože: „Slova hýbají, příklady táhnou“.

Text rozhovoru pro vás připravila: Mgr. Hana Štěpánová, projektová manažerka pro rozvoj spolupráce se vzdělávacími institucemi a obcemi na území Pardubického kraje

0 0 votes
Article Rating
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x