Webinář: Jak na podnikatelský plán, když kolem řádí krize

Webinář, ve kterém se zaměříme na důležitost podnikatelského (business) plánu. Při startu podnikání bez něj nelze říct, jestli vůbec má smysl se do nového podniku pouštět, v dobách krize se jedná o zásadní pilíř, o který se můžete opřít.

Hlavním cílem webináře je pochopit, jak na podnikatelský plán v průběhu krize – jak díky němu zhodnotit další postup, pře(nastavit) procesy a svoje podnikání. V dobách klidnějších i rozbouřených pomůže strukturovaně přemýšlet o Vaší firmě. Díky takovému plánu můžete následně odprezentovat Váš projekt Vašim blízkým, budoucím obchodním partnerům, investorům a obecně všem, od kterých budete chtít zpětnou vazbu, radu, financování či jinou pomoc.

Lektor:

Přemysl Rubeš, Presto Ventures

Podnikatel, investor a vystudovaný matematik s mezinárodními zkušenostmi v korporacích, malých a středních firmách i startupech. V roce 2016 založil fond Presto Ventures investující do začínajících technologických projektů s globálním potenciálem.

 

Webinář se uskuteční 6. 5. 2020 od 9:00

Registrace na webinář zde: https://bit.ly/webinar-jak-na-podnikatelsky-plan

Aktuální informace k provozu P-PINK

Vzhledem k vývoji ve společnosti bude otevřen běžný provoz v P-PINK od pondělí 4. 5. 2020.

Samozřejmě budou v provozu dodržována bezpečnostní a hygienická nařízení a doporučení vlády České republiky. V prostorách inkubátoru budou frekventovaná místa pravidelně dezinfikována a všichni lidé nacházející se v inkubátoru budou povinni nosit roušku nebo jinou ochranu úst a nosu. Je možné opět začít navštěvovat naši coworkingovou kancelář.

Těšíme se opět na Vás.

Tým PPINK

 

 

 

 

Virtuální kulatý stůl pro podnikatele

V P-PINK nás mrzí, že se nemůžeme již nějakou dobu fyzicky potkávat s lokálními podnikateli a podnikatelkami a stále přemýšlíme, co s tím. Pořád chceme být místem, kde je možné sdílet zkušenosti, networkovat a řešit aktuální podnikatelské problémy a trendy a proto jsme se rozhodli, že uspořádáme neformální virtuální setkání podnikatelů, kde by bylo možné se v klidu pobavit o svých podnikatelských problémech a načerpat inspiraci na řešení od ostatních podnikatelů. Na tomto virtuálním setkání pro podnikatele nebude předem žádné téma, ale budou se tam řešit pouze témata, která na setkání vytáhnou sami podnikatelé a podnikatelky. Bude se jednat o vysoce interaktivní virtuální kulatý stůl, takže předpokládáme, že každý, kdo se zúčastní se aktivně zapojí do diskuze.

 

Průběhem virtuálního setkání bude přítomné podnikatele a podnikatelky provázet pan Jaroslav Salva.

 

Lektor: Jaroslav Salva se v roce 2018 vydal na cestu mentora a konzultanta s cílem pomáhat lidem a organizacím v jejich rozvoji. K tomu využívá zkušenosti, které načerpal z předchozích 21 let práce na různých manažerských pozicích jak v malých českých společnostech tak i ve velkých amerických korporacích. Více o lektorovi zde

 

Virtuální setkání se uskuteční 7. 5. 2020 od 9:00

Registrace na virtuální setkání zde: https://bit.ly/virtualni-stul-pro-podnikatele

Webinář: Plánování v krizové době

Současný stav s koranavirem ovlivnil téměř všechny tržní subjekty a utlumil jejich ekonomický provoz. Majitelé i manažeři firem si kladou mnoho otázek co bude dál, na co se zaměřit, jak se připravit na budoucnost a obávají se prosperity. Logicky se nachází v nejistotě a očekávají velký propad v tržbách, což v lepším případě povede k poklesu zisku nebo v horším případě od finanční ztráty až po riziko zániku firmy.

 

Právě takové klima přispívá k prohlubování obav, stresu a nesprávnému rozhodování. O to více je náročnost na schopnosti předvídání vývoje, správné rozložení zdrojů, vytvoření taktiky do budoucna a odvahu definovat správné činnosti k překlenutí krizového stavu.

Ačkoliv se takto výchozí situace může zdát ryze negativní, opak může být pravou.  Co je tedy vhodné plánovat ?

Tak na tuto otázku budeme odpovídat během našeho online semináře.

V rámci interaktivní diskuse bude prostor i na dotazy účastníků.

 

Lektor: Jaroslav Vehrle se již přes 15 let věnuje řízení ve výrobních podnicích, zejména v oblasti logistiky a nákupu, řešil stovky tuzemských i zahraničních projektů včetně Asie. Paralelně školí ve firmách, dělá konzultace i workshopy se zaměřením na zlepšování procesů, zvyšování produktivity a rozvoj komerčního potenciálu. K tomu využívá zkušenosti, které načerpal z předchozích 25 let práce na různých manažerských a projektových pozicích, jak v malých, středních, tak i ve velkých korporacích. Více o lektorovi zde

 

Webinář se uskuteční 29. 4. 2020 od 9:00

Registrace na webinář zde: https://bit.ly/webinar-planovani-v-krizove-dobe

Webinář: Kompenzační bonus pro OSVČ – kdo má nárok a kdo nikoliv?

Dopady koronavirové pandemie na činnost podnikatelů jsou jedním ze stěžejních témat hýbajících veřejnou diskuzí. Mediálních výkřiků zaznělo mnoho, jen některé z nich se však dočkaly legislativního zhmotnění. Mezi nimi i kompenzační bonus pro OSVČ, na jehož schválené podmínky se zaměří náš webinář.

 

Stěžejní otázky:

1) Kdo má nárok na kompenzační bonus?

2) Může být OSVČ současně zaměstnána a přesto získat kompenzační bonus?

3) Podpoří stát i podnikající studenty?

4) Jak lze žádost podat?

 

Nejen na tyto otázky budeme odpovídat během našeho webináře. V rámci interaktivní diskuze bude prostor i na dotazy účastníků.

 

Lektor: Petr Tomášek se specializuje na poskytování právní pomoci podnikatelům. Vedle profesní dráhy v advokacii působí jako odborný asistent na Katedře obchodního práva Právnické fakulty UK. Zkušenosti čerpá rovněž díky členství ve statutárních a kontrolních orgánech podnikatelských i nepodnikatelských subjektů.

 

Webinář se uskuteční 23. 4. 2020 od 14:00

Registrace na webinář zde: https://bit.ly/webinar-kompenzacni-bonus-pro-osvc

 

Nová platforma Nakoupeno.online chce pomáhat malým a středním podnikatelům

Ve spolupráci s projektem T-Mobile Rozjezdy, jehož je P-PINK partnerem chceme představit projekt nakoupeno.online, který vznikl na podporu malých a středních podnikatelů, kteří se v souvislosti s aktuálními vládními nařízeními potýkají s výrazně sníženou poptávkou po vlastních produktech a službách.

Nově vzniklá platforma nakoupeno.online umožňuje každému prodejci vytvořit si jednoduchý e-shop, na němž může nabízet své zboží a služby online. Hlavním cílem projektu je bezplatné propojení malých a středních podnikatelů s jejich zákazníky.

 

Pro koho je nakoupeno.online určeno

Platforma se bude hodit všem drobným podnikatelům a obchodníkům z řad drobných prodejců potravin, restaurací, pizzerií, pekáren, menších prodejen smíšeného zboží (večerky), kadeřnictví, zahradnictví, stavebnin, hračkářství, dále je vhodný pro menší prodejny oblečení, květinářství, cukrárny, servisy, sportovní potřeby, akvaristiky, vinotéky a další. Platformu ocení i osoby samostatně výdělečně činné, které nabízejí své zboží a služby z domova (například pekařky dortů atd.).

Proč se zapojit

Platforma pomůže drobným podnikatelům lépe přečkat vládní omezení, kvůli kterým přicházejí každý den o tržby. Díky nakoupeno.online mohou nadále prodávat, oslovovat nejen stávající, ale i nové zákazníky zdarma a online, a připravovat se na to, že i do budoucna budou moci získávat část tržeb z online prostředí, ačkoliv to třeba před karanténou neměli v plánu.

Ochrana zákazníků na prvním místě

Nakoupeno.online přináší výhody také zákazníkům. Díky digitalizaci celé transakce maximalizuje bezkontaktnost, čímž vychází vstříc zvýšené poptávce po tomto typu nákupního procesu. E-shop navíc nabízí zákazníkovi možnost naplánovat si čas a termín vyzvednutí zboží dle vlastních preferencí. Tím se eliminuje případný kontakt s jinými lidmi nebo čekání na výdej.

 

Jak na to – zákazník
1. Zadá adresu. Uvidí jen blízké obchodníky. Ukážeme mu díky tomu jen ty drobné podnikatele, kteří jsou v jeho blízkém okolí.

2. Vybere si obchod. Řeznictví, nebo květinářství? Může tak podpořit svého oblíbeného obchodníka, i když nakupuje z domu.

3. Naskládá zboží do virtuálního košíku. Klik! Vybere si z nabídky obchodu a potvrdí objednávku.

4. Zvolí čas vyzvednutí. Obchodník vše připraví. Nastaví si čas vyzvednutí objednávky v obchodě. Aplikace přitom umožní jen omezený počet lidí na konkrétní časový slot. Předchází se tak hromadění lidí.

5. A bezpečně vyzvedne: žádné fronty, žádné čekání. V daný čas bude mít zákazník objednávku připravenou. Všechny potřebné informace mu po odeslání objednávky aplikace posílá e-mailem.

 

Jak na to – obchodník
1. Obchodník si zaregistruje účet. Stačí pár minut. Pro registraci bude potřebovat jen několik základních informací + zařazení do dostupné kategorie: restaurace, služby, pizzerie, pekárny, menší prodejny smíšeného zboží (večerky), kadeřnictví, zahradnictví, vinotéky nebo ostatní, kam se vejdou třeba i drobní podnikatele prodávající zboží z domova.

2. Vloží produkty, které chce nabídnout online. Výběr produktů je plně v jeho režii. Může přidat jeden, může jich přidat stovky.

3. Nastaví časovou dostupnost. Pro bezpečnost a komfort. Vyzvednutí zboží je možné jen v předem nastavených časech. Obchodník tak má flexibilitu v tom, řídit si svoje objednávky.

4. Publikuje svůj e-shop a přijme první objednávky. Nic víc není potřeba, e-shop je v tuto chvíli aktivní, publikovaný zákazníkům a připravený přijímat objednávky, které obchodníkovi chodí e-mailem.

 

 

Více informací najdete přímo na nakoupeno.online.

Webinář: Co dělat s obchodem, když se svět zastaví?

Aktuální situace s koranavirem téměř z hodiny na hodinu změnila naše fungování. Zastavil se standardní život a takřka na nulu spadl veškerý obchod (s výjimkou vybraných prodejen a prodejů přes e-shopy).

 

Na druhou stranu fungující obchod je pro řadu firem nezbytný a jeho zastavení znamená ohrožení jejich existence.

 

Velká řada majitelů firem, obchodních ředitelů či samotných obchodníků se nyní potýká s otázkou: “Co s obchodem, když se svět skoro úplně zastavil?”

 

Diskutují otázky typu:

  • Jak stabilizovat stávající projekty či kontrakty?
  • Co můžeme/nemůžeme řešit se stávajícími klienty?
  • Je prostor pro nové obchody?
  • ….

 

Nejen na tyto otázky budeme odpovídat během našeho online semináře.

 

V rámci interaktivní diskuse bude prostor i na dotazy účastníků.

 

Lektor: Jaroslav Salva se v roce 2018 vydal na cestu mentora a konzultanta s cílem pomáhat lidem a organizacím v jejich rozvoji. K tomu využívá zkušenosti, které načerpal z předchozích 21 let práce na různých manažerských pozicích jak v malých českých společnostech tak i ve velkých amerických korporacích. Více o lektorovi zde

 

Webinář se uskuteční 22. 4. 2020 od 9:00

Registrace na webinář zde: https://bit.ly/co-s-obchodem-kdyz-se-svet-zastavil

Kompenzační bonus pro OSVČ

Rozhovor s Petrem Tomáškem.

 

Podnikatelská obec v nedávné době s napětím sledovala vládní diskuze nad tzv. kompenzačním bonusem. Jeho podmínky se přinejmenším mediálně měnily nesčetněkrát. Na konečné znění zákona jsme se proto zeptali Petra Tomáška, člena správní rady P-PINK a současně též odborného asistenta na Právnické fakultě UK.

 

Kdo může o poskytnutí kompenzačního bonusu požádat?

O kompenzační bonus může požádat každý, kdo je osobou samostatně výdělečně činnou a byl jí i k 12. březnu 2020, pokud od tohoto data nemohl svoji činnost zcela nebo zčásti vykonávat nad míru obvyklou v důsledku ohrožení zdraví nebo přijatých krizových opatření. Těmi se typicky rozumí povinné uzavření provozovny nebo omezení jejího provozu. O kompenzační bonus ale mohou požádat i podnikatelé, u nichž došlo k omezení poptávky po jejich výrobcích či službách, případně ti, jimž vypadl dodavatel, bez nějž nemohou dále v obvyklém režimu fungovat.

Jiné okolnosti zákon na zřetel nebere? Co podnikatelé, kteří se nemohou podnikání věnovat v důsledku péče o své děti?

Za omezení možnosti vykonávat samostatně výdělečnou činnost se považuje i nutnost péče o dítě, stejně jako např. dodržování karantény. Zákon přitom pamatuje i na podnikatele, kteří samostatně výdělečnou činnost přerušili. Jde například o sezónní živnostníky, ale také o podnikatele, kteří svoji činnost přerušili proto, aby mohli pobírat podporu v nezaměstnanosti. Pokud k takovému přerušení došlo až po 31. srpnu 2019 a pokud tyto osoby svoji činnost následně opět obnovily, pak mohou o kompenzační bonus požádat. Je však třeba uvést, že obě částky nelze kombinovat – za kalendářní den, v němž podnikatel obdrží kompenzační bonus, mu nelze současně vyplatit podporu v nezaměstnanosti. Naopak výplata ošetřovného nijak kompenzační bonus neovlivňuje.

Je vyplacení kompenzačnímu bonusu na překážku, pokud osoba vedle své samostatné výdělečné činnosti vykonává také zaměstnání?

Záleží, zda je taková osoba v důsledku svého zaměstnání účastna na nemocenském pojištění. Pokud ano, nárok na kompenzační bonus nemá, v opačném případě ano. Zjednodušeně řečeno na kompenzační bonus nemají nárok osoby, pro něž je hlavním jejich příjem ze zaměstnání a podnikání tvoří spíše doplňkovou činnost. Typicky půjde o zaměstnance v pracovním poměru, který pracuje v rámci standardní týdenní pracovní doby a o víkendech si přivydělává jako živnostník. Ten na kompenzační bonus nedosáhne, neboť v rámci svého zaměstnání dosáhne příjmu, z nějž se odvádí pojistné na nemocenské pojištění.

Platí totéž u podnikatelů, kteří současně pracují jako zaměstnanci na základě dohody o provedení práce nebo dohody o pracovní činnosti?

I v jejich případě záleží, zda jsou v důsledku svého zaměstnání účastni na nemocenském pojištění. V případě dohod o pracovní činnosti se pojistné platí již za zaměstnance, který dosáhl měsíčního příjmu 3 tisíce korun. U dohod o provedení práce je situace příznivější, neboť tito zaměstnanci si mohou bez nutnosti platit pojistné vydělat až 10 tisíc korun. Vejdou-li se do uvedených limitů, mohou podnikatelé o kompenzační bonus požádat, přestože mají souběžné zaměstnání na základě uvedených dohod.

A co studenti, kteří si vedle studia přivydělávají jako OSVČ?

Zákon studenty z kompenzačního bonusu nijak nevyjímá, i oni proto mohou o kompenzační bonus požádat. Stejně jako ostatní OSVČ však nesmějí mít souběžné zaměstnání, které by jim zakládalo účast na nemocenském pojištění.

Jaká je vůbec výše kompenzačního bonusu?

Jde o 500 Kč za každý den kalendářní den v období od 12. března do 30. dubna 2020, tedy o celkem 25 tis. Kč. Zda bude uvedené období později prodlouženo, není v tuto chvíli zřejmé.

Bude nutné kvůli žádosti navštívit finanční úřad osobně? A kdy dojde k samotné výplatě?

Tiskopis žádosti je velice jednoduchý a lze si jej stáhnout na webových stránkách Finanční správy. Díky pozměňovacímu návrhu se přitom do zákona dostala pasáž, podle níž je možné podat žádost i emailem. Samotnou žádost je sice nutné vlastnoručně podepsat, odeslat je však možné její oskenovanou kopii. Samozřejmě i nadále zůstávají zachovány ostatní možnosti jako je odeslání žádosti prostřednictvím pošty či datové schránky. K samotné výplatě by pak mělo dojít „bez zbytečného odkladu“ po podání žádosti. Uvidíme, jak se s tím praxe popasuje. Snad půjde o dobu dnů, maximálně jednotek týdnů.

Webinář: Efektivní práce na dálku

Anotace:

Spoluzakladatel aplikace Freelo.cz, která slouží k efektivní organizaci práce, vás provede úskalími práce na dálku.

Webinář bude lehce interaktivní a mezi ukázkami bude:

 

  1. Jaké zvolit nástroje a jak efektivně komunikovat.
  2. Jak se poprat s prací z domu.
  3. Jak by se měli zachovat šéfové týmů.
  4. Funkční tipy a pravidla

 

Speaker

Karel Dytrych

www.kareldytrych.cz

Karel má rád čísla. Hodně pracuje s databází a analyzuje, co se dá. Když zavře excel, tak rád cestuje do teplých krajin. V létě ho s velkou jistotou potkáš na kanárech v Las Palmas.

 

Webinář se uskuteční 15. 4. 2020 od 9:00

Registrace na webinář zde: https://bit.ly/webinar-efektivni-prace-na-dalku

Webinář: Co dělat, když nemůžete plnit smlouvy v době pandemie

Přednášející: Jana Horáčková, partnerka AK HORÁČEK A PARTNEŘI

Délka: 1 hodina

Anotace:

  1. Co je vyšší moc a co to pro vás znamená
  2. Nemožnost plnění, aneb když nemůžete dodat vůbec
  3. Právo na změnu smlouvy
  4. Dopad koronaviru do nájemních vztahů
  5. Odklad splatnosti úvěrů
  6. Odpovědnost statutárního orgánu v době pandemie

 

Webinář se uskuteční 8. 4. 2020 od 9:00

Registrace na webinář zde: http://bit.ly/webinar-co-delat-smlouvy-pandemie