Sloužit vlasti

příběh generála Petra Pavla

 

Bude se jednat o ŽIVÝ PŘENOS do P-PINK.

Sloužit své zemi může každý – osobní příběh generála Petra Pavla nejen o službě v armádě

Petr Pavel (*1961) je armádní generál ve výslužbě, který dosáhl nejvyšších vojenských postů jak v Armádě ČR – náčelník Generálního štábu (2012-2015), tak i v Severoatlantické alianci – předseda vojenského výboru NATO (2015–2018). Do této prestižní pozice byl zvolen jako první představitel postkomunistických států. Vojenskou dráhu započal již v roce 1975, když nastoupil na Vojenské gymnázium v Opavě, následně absolvoval studia ve Vysoké vojenské škole pozemního vojska ve Vyškově, postgraduální studium zpravodajství na Vojenské akademii v Brně, vysokou štábní školu v Camberley (Velká Británie), Královskou akademii obranných studií v Londýně (2005) a na King’s College London, kde získal titul Master of Arts (M.A.) v oboru mezinárodních vztahů (2006). Velitelské zkušenosti získal u útvaru zvláštního určení v Prostějově, společných sil i jako zástupce Armády ČR v mezinárodních institucích. Byl účastníkem několika zahraničních vojenských misí a za vykonané hrdinské činy obdržel řadu vyznamenání AČR i vysoké zahraniční řády, mj. nejvyšší vyznamenání Francie a USA. Od svého odchodu do zálohy ke konci roku 2018 se věnuje přednáškám a popularizaci otázek bezpečnosti, obrany a zahraniční politiky s cílem dále pomáhat posilovat českou společnost, aby byla soudržná a nerozdělovaly ji vnitřní konflikty. Založil spolek Pro bezpečnou budoucnost a iniciativu Spolu silnější, která pomáhá zvládat důsledky koronavirové pandemie.

 

O BRAIN&BREAKFAST

Brain&Breakfast primárně vznikly právě proto, abychom se od sebe vzájemně inspirovali. Abychom si ukázali nové obzory a představili si odvětví a myšlenky, které by se k nám jinak třeba vůbec nedostaly. Jsou také možností potkat se a promluvit si s lidmi se silným příběhem a v neposlední řadě se propojovat navzájem. Snídaně se konají jednou za měsíc.

 

Přednáška Precizní medicína bude vysílána do P-PINK prostřednictvím živého přenosu, který proběhne ve čtvrtek 20. 8. 2020 od 8:30.

 

VSTUP A REGISTRACE

Přihlaste se zdarma na https://bit.ly/slouzit-vlasti-pribeh-generala-petra-pavla

Těšíme se!

Koronakrize nezastavila představení inovativních projektů v Pardubicích

V Pardubicích, 27. 7. V minulém týdnu se v Pardubicích sešly nové podnikatelské projekty a záměry, které měly za cíl přesvědčit porotu o inovativnosti a jedinečnosti svého řešení. Kromě toho také měly příležitost zjistit, jak projekt prezentovat a jak zvýšit svou úspěšnost na trhu. Finále soutěže proběhlo v náhradním termínu po rozvolnění vládních opatření proti šíření koronaviru.

Cílem soutěže s názvem PARÁDNÍ NÁPAD, který odkazuje na nově budovanou značku „Parádní kraj“, bylo vyhledat nové podnikatelské projekty a poskytnout jim příležitost zkonzultovat svá řešení a získat nové zkušenosti a případné obchodní partnery a investory. Vyhlášení proběhlo za přítomnosti náměstka primátora Jana Mazucha a zastupitele města Pardubic a Pardubického kraje Jana Procházky. Odbornou porotu tvořili Lenka Čílová (ředitelka soutěže, PowerHUB), Richard Červenka (Pardubický podnikatelský inkubátor) a Jan Vyskočil (Přírodovědecká fakulta Univerzity Karlovy).

„Jsem velmi potěšena, že se nám podařilo soutěž dokončit. Hledání PARÁDNÍHO NÁPADU bylo vyhlášeno již v listopadu 2019 a před závěrečným Bootcampem přišla koronakrize. Počkat s pokračováním soutěže a oddálit vyhlášení bylo dobré rozhodnutí. I když část soutěže probíhala online, nic se nevyrovná fyzickému setkání a mít možnost nahlédnout více pod pokličku projektům. Cílem soutěže PARÁDNÍ NÁPAD bylo aktivně vyhledat, podpořit a proškolit mladé inovátory. K mému překvapení jsme se sešli s velmi zajímavými lidmi a našli více zajímavých nápadů, než mohlo být oceněno“, uvedla Lenka Čílová

Vítězem v kategorii „Nejlepší Projekt“ se stal Juraj Atlas, spoluzakladatel firmy Liftago, s projektem Milues. Jeho cílem je motivovat obyvatele měst, aby nechávali svá auta doma a k dojíždění využívali kombinaci veřejné hromadné dopravy a taxi služby. Výsledkem pro uživatele je ušetření nákladů díky měsíční předplacené službě, z které budou zároveň profitovat i dopravci.

kategorii „Nejlepší inovace“ uspěl Tomáš Vlach s mobiliářem Levitee. Jedná se o inteligentní lavičku, která slouží všem ke krátkodobému posezení při cyklostezkách, parcích a na turistických zastaveních. Uživatelům s mobilními zařízeními nabízí variabilní funkcionality, nezávisle na napojení na energie. Umožňuje prezentovat zajímavosti ze svého okolí (např. nejbližší památky) a je zhotovena z trvanlivých materiálů se snadnou údržbou a velmi nízkou cenou.

Dále byla udělena „Cena Pardubického Podnikatelského Inkubátoru“, kterou získala Lucie Částková se společenskou hrou Olá. Smyslem hry je bourat mezilidské bariéry spojením dvou světů – světa nevidomých lidí a světa lidí bez postižení. Olá pomůže lépe pochopit nevidomé, vcítit se do jejich pocitů, podporuje tak empatii každého hráče. Hraje-li člověk s osobou s postižením, prožijí společný zážitek a vytváří se mezi nimi jedinečné spojení.

V neposlední řadě byly také oceněny studentky Střední školy potravinářství a služeb Pardubice Viktorie Švarcrová a Jana Kučerová, které si odnesly titul „Nejlepší studentský projekt Pardubického kraje“. Jejich nápadem je ušetřit lidem cestu do obchodu umístěním automatů s žárovkami a svítícími předměty po sídlištích a obcích s non-stop dostupností. Zároveň nabízí řešení, kam se starými svítícími předměty díky umístění recyklačních kontejnerů vedle těchto automatů.

Soutěž podnikatelských záměrů PARÁDNÍ NÁPAD zorganizovala společnost PowerHUB www.powerhub.cz a Pardubický podnikatelský inkubátor (PINK) www.p-pink.cz, ve spolupráci s ostatními regionálními partnery (Krajská hospodářská komora, město Pardubice a Pardubický kraj, Univerzita Pardubice) a Přírodovědeckou fakultou Univerzity Karlovy. Soutěžící si odnesli ceny v hodnotě více než 300.000 Kč a nejlepší projekt také možnost představit se v Tel Aviv na veletrhu startupů.

Pardubický podnikatelský inkubátor (P-PINK) podporuje zejména začínající podnikatele v jejich rozvoji formou poskytování zázemí (sdílené kanceláře, virtuální sídlo, zasedací místnosti), speciálními programy pro podnikatele (mentoring) a veřejnými vzdělávacími a networkingovými akcemi.

PowerHUB je společnost zaměřující se na transfer technologií zejména v oblastech ICT, Energetiky a Městské mobility. Je partnerem Evropského Institutu Inovací a Technologií – EIT Urban Mobility a více jak 10 let vyhledává a podporuje zajímavé startupy.

Zastupitel města Pardubic a Pardubického kraje Jan Procházka (uprostřed v saku) a zastupitel města Pardubic Jan Mazuch.

 

Finále soutěže Parádní nápad 2020

 

Soutěžící Lucie Částková (vpravo) se svým projektem Olá.

 

Richard Červenka, ředitel P-PINK

 

Porotci (zleva): Jan Vyskočil, Lenka Čílová, Richard Červenka a moderátor akce Vít Baloušek

 

 

Startup Fixatio bude inkubován v Pardubickém podnikatelském inkubátoru P-PINK

 

Pardubice, 14. 7. 2020 – Pardubický podnikatelský inkubátor (P-PINK), který je mj.  zřizovaný Pardubickým krajem a Statutárním městem Pardubice přivítá ve svém PINKubačním programu technologický startup Fixatio. Tento projekt se zabývá vývojem agilního řešení požadavků zákazníků a zároveň umožňuje firmám efektivní koordinaci interního technického personálu, který vykonává svou práci převážně ve firemním terénu.

Projekt Fixatio začal před necelým rokem nevinně, kdy si jeho tři zakladatelé a dlouholetí přátelé chtěli odzkoušet spolupráci na něčem menším, kde by mohli společně využít silné stránky každého z nich a následně realizovat projekt s mnohem většími ambicemi. Myšlenka jednoduché aplikace na hlášení závad postupně agilním způsobem přerostla v řešení, díky kterému první zákazníci efektivně řídí práci lidí v terénu. „Máme chuť a nápady, jak projekt s menší nebo větší mírou změn dál rozvíjet tak, aby přerostl v mnohem větší řešení s globálním dosahem. A právě se správným nastavením těchto změn nám pomůže P-PINK.“ uvádí Martin Ryšavý, jeden z jednatelů firmy Adaptine s.r.o., která stojí za projektem Fixatio.

Startup lze popsat jako SaaS službu zaměřenou na digitalizaci procesů ve firmách (především malých a středních podniků), které mají větší počet zákazníků/uživatelů a zároveň mají pro servis svých zákazníků minimálně 5 a více lidí v terénu. Služba je stavěna jako platforma, která dokáže integrovat nejen vstupy od lidí, ale současně chybová hlášení ze smart přístrojů. Projekt Fixatio nasadil svou aplikaci přímo na Univerzitě Pardubice, která se stala pilotním subjektem testujícím technologické řešení. Kromě Univerzity Pardubice a několika dalších firem je řešení implementováno také na univerzitě v Plzni a zájem projevily univerzity v Bratislavě a Ostravě. Před vypuknutím COVID-19 ve spolupráci s CzechTrade se podařilo oslovit první zákazníky v Bukurešti.

PINKubační program je 6–9 měsíční program, který začínajícím podnikatelům a firmám poskytne know-how, zázemí a kontakty pro úspěšný start a získání prvních zákazníků a investorů. Pod odborným vedením mohou startupy ověřit a doladit podnikatelský nápad, založit firmu, vybudovat první verzi produktu a získat první platící zákazníky. Program je určen začínajícím nebo budoucím podnikatelům s inovativním nápadem, prototypem, technologií, vynálezem nebo čímkoli, co má potenciál vyřešit problém skupiny zákazníků a přinést jim hodnotu, za kterou budou ochotni platit.

Firma Adaptine s.r.o. se svým projektem Fixatio splnila podmínky přijetí do PINKubačního programu, a to zejména svým pozitivním dopadem projektu na území Pardubického kraje, inovativním nápadem s potenciálem škálování, unikátním know-how a zpracováním projektu. Je to zajímavý projekt s opravdovým potenciálem a se těším až začne naše spolupráce.“ uvedl ředitel P-PINK Richard Červenka k přijetí startupu do inkubátoru.

 

Tvůrci projektu Fixatio (zleva): Martin Ryšavý, Jaromír Krotký, Petr Škoda

FuckUp Night Pardubice 2020 – jednání nad novým termínem

Chtěli bychom informovat všechny naše klienty, kteří si zakoupili vstupenky na FuckUp Night, že v současné době probíhá jednání s řečníky ohledně finálního potvrzení náhradního termínu.

Předpokládaný termín náhradního FuckUp Night je podzim 2020.

Jakmile budeme znát konkrétní termín, tak ho s dostatečným předstihem zveřejníme.

 

Tým PPINK

Webinář: Koronakrize – ekonomické zhodnocení a výhled

Fakulta ekonomicko-správní dlouhodobě a aktivně spolupracuje s Pardubickým podnikatelským inkubátorem. Mezi nejčastější společné akce patří pořádání přednášek pro studenty a odbornou veřejnost. Nyní bude tato řada přednášek rozšířena ve spolupráci s docentem Janem Černohorským z Ústavu ekonomických věd.

 

Během korona krize začal P-PINK vysílat webináře, které jsou určené široké, nejen podnikatelské, veřejnosti. Zájemci v nich naleznou důležité informace týkající se aktuální situace a nabízí také pomoc, jak se zorientovat v řešení různých náročných momentů, které nová doba přináší.

 

Nejnovější webinář s docentem Černohorským bude shrnovat finanční dopady koronakrize. Zhodnotí přístupy ke zmírnění ekonomických dopadů krize ze strany vlády České republiky a České národní banky. Dále představí očekávaný ekonomický vývoj
i s vědomím, že tyto predikce jsou obestřeny velkou mírou nejistoty ohledně budoucího zejména epidemiologického vývoje. Webinář se nevyhne ani otázce malých a středních podniků a jejich vývoji v nadcházejícím období.

 

Webinář proběhne ve středu 17. června od 9 do 10 hodin. Účast na webináři je možná  po bezplatném přihlášení na e-mailu: info@p-pink.cz.

Webinář: Řízení změny

Jelikož jedinou konstantou naší doby je změna, je třeba jí nejen očekávat jako nutný fakt, ale zejména jí umět řídit, když přijde. Právě v tom je velká slabina mnoha firem, neboť jí neumí uchopit a propojit na existující procesy. O to horší je situace, když změna přijde jako neočekávaný následek vnějšího okolí. Tím, že jsme součástí globálního světa, jsou ekonomiky dynamicky propojeny, tak může změna napáchat značné profitabilní trhliny. Mnozí majitelé i manažeři firem začali řešit změny pragmaticky, ale to nestačí, neboť pokud se jí nepodaří uchopit jako systematický proces, může být výrazně snížen její potenciál. Právě zde se skrývá typická chyba, která způsobí propásnutí významné příležitosti ke konkurenční výhodě.

 

Uvedený fakt se v praxi často podceňuje, a proto je třeba mu věnovat velkou pozornost, neboť na něj působí rozdílné síly a zájmy. Ovšem správný přístup, struktura a taktika umožní nastavit jednotlivé fáze se zapojením lidí tak, že zvítězí tržní efekt rozvoje.

Jaký je tedy správný přístup k řízení změny ? Jaké fáze a jejich obsah je nutné nastavit ?

Na tyto otázky budeme odpovídat během našeho online semináře.

V rámci interaktivní diskuse bude prostor i na dotazy účastníků.

 

Lektor:

Jaroslav Vehrle se již přes 15 let věnuje řízení ve výrobních podnicích, zejména v oblasti logistiky a nákupu, řešil stovky tuzemských i zahraničních projektů včetně Asie. Paralelně školí ve firmách, dělá konzultace i workshopy se zaměřením na zlepšování procesů, zvyšování produktivity a rozvoj komerčního potenciálu. K tomu využívá zkušenosti, které načerpal z předchozích 25 let práce na různých manažerských a projektových pozicích, jak v malých, středních, tak i ve velkých korporacích. Více o lektorovi zde.

 

Webinář se uskuteční 10. 6. 2020 od 9:00

Registrace na webinář zde: https://bit.ly/webinar-rizeni-zmeny

Webinář: Proč vsadit na e-mail marketing?

E-mail marketing bývá velmi často považovaný v rámci online marketingu za nejlepší kanál z hlediska poměru cena/výkon, což se i v současné krizové situaci potvrzuje. Není to přitom kanál jen pro e-shopy – newslettery může posílat kdokoliv, kdo má zákazníky nebo i menší publikum.

Co se na webináři dozvíte?

  • Proč se vám e-mail marketing vyplatí
  • V čem je lepší a horší než jiné marketingové kanály
  • Jak s e-mailingem snadno začít
  • Proč vám nefunguje, pokud jej už děláte
  • Jak šetřit čas díky e-mailové automatizaci

 

Lektor:

Dála Musil je marketingový konzultant a designér z Pardubic, který už více než 10 let pomáhá firmám zlepšit obchodní výsledky, zvýšit spokojenost zákazníků a zefektivnit fungování byznysu. Dříve pracoval v komunikační agentuře a vedl marketing několika firem, dnes na volné noze řeší marketingové strategie, design služeb včetně UX a procesní a projektové řízení zejména v e-commerce. Více info o lektorovi zde.

 

Webinář se uskuteční 27. 5. 2020 od 9:00

Registrace na webinář zde: https://bit.ly/webinar-proc-vsadit-na-email-marketing

Virtuální kulatý stůl pro podnikatele 2.0

Zaměstnávání, alternativní úvazky, snižování stavu a motivace lidí v současné době.

Pojďme se sejít u jednoho kulatého (virtuálního) stolu, kde můžeme sdílet zkušenosti a networkovat. Tématem tohoto virtuálního setkání bude problematika zaměstnávání, alternativních úvazků, snižování stavu a motivace lidí v této době. Předpoklad setkání je vysoká interaktivita účastníků, proto prosíme o nachystání mikrofonu.

Celým průběhem virtuálního setkání bude přítomné účastníky, podnikatele, majitele firem a manažery provázet pan Jaroslav Salva.

Lektor: Jaroslav Salva se v roce 2018 vydal na cestu mentora a konzultanta s cílem pomáhat lidem a organizacím v jejich rozvoji. K tomu využívá zkušenosti, které načerpal z předchozích 21 let práce na různých manažerských pozicích jak v malých českých společnostech, tak i ve velkých amerických korporacích. Více o lektorovi zde

 

Virtuální setkání se uskuteční 3. 6. 2020 od 9:00

Registrace na virtuální setkání zde: https://bit.ly/virtualni-stul-pro-podnikatele-2-0

Webinář: Postoj ke změnám

Současný stav s koronavirem ovlivnil téměř všechny tržní subjekty a přinutil fungovat jiným způsobem. Mnozí majitelé i manažeři firem začali hledat příležitosti a přizpůsobovat se jim, aby využili tržní mezeru, jiní začali měnit nebo rozšiřovat své portfolio aktivit včetně vstoupení do jiného segmentu. Nezávisle na situaci s koronavirem je též technologický vývoj, výkyv zákaznických požadavků, rozvoj konkurence i trhu, ale i mnoho dalších faktorů. To vše integruje v jediný fakt a to je změna.

 

Jelikož je změna nedílnou součástí lidstva a zejména tržního prostředí je třeba k ní zaujmout určitý postoj. Mnoho lidí, ale i vedení firem se na ní dívá různými způsoby. Jedni ji vítají, jiní k ní mají odpor.

Jaký je tedy správný přístup ke změnám ? Jaký platí zákon trhu a prosperity v souvislosti se změnou ?

Na tyto otázky budeme odpovídat během našeho online semináře.

V rámci interaktivní diskuse bude prostor i na dotazy účastníků.

 

Lektor:

Jaroslav Vehrle se již přes 15 let věnuje řízení ve výrobních podnicích, zejména v oblasti logistiky a nákupu, řešil stovky tuzemských i zahraničních projektů včetně Asie. Paralelně školí ve firmách, dělá konzultace i workshopy se zaměřením na zlepšování procesů, zvyšování produktivity a rozvoj komerčního potenciálu. K tomu využívá zkušenosti, které načerpal z předchozích 25 let práce na různých manažerských a projektových pozicích, jak v malých, středních, tak i ve velkých korporacích. Více o lektorovi zde

 

Webinář se uskuteční 20. 5. 2020 od 9:00

Registrace na webinář zde: https://bit.ly/webinar-postoj-ke-zmenam

Soutěž Středoškolák roku 2020

Velmi inspirativní záležitost organizovaná studenty SŠ a VŠ pro středoškoláky, kteří jsou výjimečně aktivní v mimoškolních činnostech.

Do 29. května mají středoškoláci možnost se registrovat na webových stránkách soutěže www.prostredoskolaky.cz/soutez.

 

Již pošesté ocení organizace ProStředoškoláky.cz studenty, kteří jsou výjimečně aktivní v mimoškolních činnostech. Minulé ročníky přinesly již více než 1400 příběhů středoškoláků, kteří
na sobě neustále pracují a současně se snaží zlepšit i své okolí.

V minulém ročníku soutěž jasně ovládl Maxim Kozlov z gymnázia Nový PORG v Praze. Tento podnikavý nadšenec se inspiroval Zuckerbergovou výzvou a vytvořil nový, zcela originální budík UNDOUT Sleep box, momentálně se připravuje jeho sériová výroba a prodej. Mimo to na svůj YouTube kanál @themaxkozlov natáčí inspirativní rozhovory se špičkami ve svých oborech z celého světa. A společně s kamarádem se pustil do podcastu StartupKidz, kterým motivují mladé lidi z České republiky a Slovenska.

A jak vlastně celá soutěž probíhá? Do 29. května mají středoškoláci možnost se registrovat na webových stránkách soutěže. Ve formuláři uvedou aktivity, kterých se zúčastnili a úspěchy, kterých v nich dosáhli. Po ukončení přihlašování porotci z řad organizátorů soutěže pečlivě vyberou TOP 25 nejaktivnějších středoškoláků. Tito studenti v září zamíří na seznamovací víkendové setkání. Cílem celé akce je vytvořit jedinečnou komunitu těch nejaktivnějších studentů z celé České republiky.

Vyvrcholením celé soutěže bude vzdělávací Akademie pro 65 nejúspěšnějších účastníků a slavnostní vyhlášení soutěže, jež se uskuteční v průběhu září v Praze. Těm nejlepším budou předány hodnotné ceny, těšit se mohou na Xbox, a další elektroniku či zážitkové a vzdělávací kurzy.

Organizace ProStředoškoláky pořádá soutěž Středoškolák roku již od roku 2015, dále provozuje nejucelenější interdisciplinární informační portál o středoškolských mimoškolních aktivitách v České republice, jež zahrnuje více než 350 tuzemských a zahraničních mimoškolních aktivit. Organizace taktéž pravidelně pořádá vzdělávací akce a setkání komunity aktivních středoškoláků v ČR.

Záštitu nad soutěží Středoškolák roku 2020 převzalo Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy České republiky. Hlavními partnery soutěže jsou Hlavní město Praha, Microsoft, AKKA Czech Republic, Nadace Čtení pomáhá, Leaf Academy a First International Ballet School in Prague.

 

Odkaz na web soutěže: www.prostredoskolaky.cz/soutez